Bobble Messaging app

Student Name/ Tên Sinh Viên

Nguyễn Thùy Trang


“Bobble” is a chat app in which the conversations and messages are well-organized by being arranged into different topics, called topic bubbles. Consider group chat as a filter for “Who I talk to”, the topic bubble is the secondary filter for “What I talk about”. The bubble helps people who weren’t active keep track of past discussions; look up past conversations; limit notifications; and find key information more easily.


The concept:

Inspired by the expression: “In your own little bubble”, referring to someone who is in his own world and doesn’t care about the surroundings. The design concept of the application recreates the image of a bubble: how it bursts, how it is created, and its movements. Bubble also brings a sense of temporary, which is the trait of how topic bubbles work: Non-permanent and easily formed.


Working Process

Experiential (immersive) Design: Create an idea concept for an 'immersive' event, installation or experience based on the fundamentals of experiential design.


Prototyping & Testing: Create and test low to mid-fidelity prototypes for the project deliverables, using the pre-production plan from Assignment 3 of Theory as a guideline. This assignment will emphasize the practice of rapidly exploring the design space through ideations, iterations, wireframes, storyboards, prototypes. These must be supported through user research, testing and strong design rationale based on the student's pre-production plan developed in Assignment 3 of Theory.


High Fidelity Prototype - Test & Refine: Create a high fidelity prototype and working model outcome to the design challenge, based on students' rapid prototype production and user testing from Assignment 2 of the interactive Project. This will require a continuation of user research and testing, as students work through the final development stages of the interaction design process to deliver their intended concept.

Ứng dụng nhắn tin “Bobble"" là công cụ giúp người dùng trong các nhóm chat sắp xếp và phân loại các cuộc hội thoại/tin nhắn ngăn nắp và thông minh hơn bằng cách phân loại chúng theo từng chủ đề thông qua những “bong bóng chủ đề"". Những bong bóng này giúp những thành viên không online trong nhóm dễ dàng tìm và đọc lại các cuộc hội thoại đã qua, tìm kiếm thông tin từ những cuộc hội thoại trước đó, đồng thời không còn cảm thấy phiền phức khi lượng thông báo từ các nhóm chat được giảm xuống chỉ còn 1 thông báo cho việc tạo bong bóng chủ đề.


Cảm hứng:

Lấy cảm hứng từ câu nói “In your own little bubble” để nói về những người như lạc vào trong thế giới riêng của họ giữa cuộc sống bộn bề, quên đi những điều đang xảy tới xung quanh, thiết kế của “Bobble” tái tạo nên hình ảnh của bong bóng nước cũng như cách hoạt động của nó: được tạo nên thế nào, vỡ tung ra sao,... Bong bóng cũng đem tới cho người dùng cảm giác về sự tạm thời giống như bản chất của bong bóng chủ đề: được tạo ra và kết thúc dễ dàng theo hướng cuộc trò chuyện.


Quá Trình Làm Dự Án

Thiết kế trải nghiệm (nhập vai):

1. Tạo một khái niệm ý tưởng cho một sự kiện, cài đặt hoặc trải nghiệm 'nhập vai' dựa trên các nguyên tắc cơ bản của thiết kế trải nghiệm.


Tạo mẫu & Thử nghiệm:

2. Tạo và kiểm tra các phiên bản mẫu thiết kế có độ chính xác từ thấp đến trung bình cho các sản phẩm dự án, ứng dụng kế hoạch tiền sản xuất từ bài tập số 3 of Theory làm kim chỉ nam.

Bài tập này sẽ nhấn mạnh việc thực hành quá trình khám phá nhanh chóng không gian thiết kế qua các ý tưởng, sự lặp lại, khung xương (wireframe), bảng phân cảnh, các phiên bản thử nghiệm. Chúng được hỗ trợ thông qua nghiên cứu người dùng, thử nghiệm và cơ sở thiết kế chặt chẽ có kế hoạch trước khi sản xuất của sinh viên đã được phát triển trong Bài tập số 3 của môn Theory.


3. Bản mẫu thiết kế cao cấp - Kiểm tra và tinh chỉnh:

Tạo ra một bản mẫu thiết kế cao cấp và kết quả mô hình làm việc cho đề tài thiết kế, dựa trên quá trình sản xuất bản thử nghiệm nhanh của sinh viên và thử nghiệm người dùng từ bài tập số 2 của Dự án tương tác.

Điều này đòi hỏi việc tiếp tục nghiên cứu người dùng và thử nghiệm khi sinh viên làm việc trong các giai đoạn phát triển cuối cùng của quá trình thiết kế tương tác truyền tải ý tưởng dự định của họ.


Read More

By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Discipline Project - Graphics
By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Discipline Project - Graphics
By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Management and Collaborative Studio
By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Management and Collaborative Studio
Show More
Share by: