Saigon Wander - Board game

Student Name/ Tên Sinh Viên

Tô Nguyễn Ngọc Anh


Saigon Wander is an interactive game inspired by Modernist Architecture in Vietnam, specifically Saigon, aimed at travellers aged 25-40. The game teaches players how to build modernist houses by expanding the map and collecting materials for construction. Players pay for materials and receive Ownership cards with detailed information about each building. Each construction is assigned a point based on complexity, scale, and material quantity. The game provides brief information about Modernist architecture in Saigon through engaging gameplay and Saigon-inspired aesthetic components. Players are simulated as mini travellers, exploring new corners and restorative of Saigon's modernist constructions.


Working Process

Gaming and Film to Fashion and Packaging. So many large-scale industries today utilise the skills of talented illustrators. The Illustration stream starts by experimenting with the range of production skills and techniques artists use to develop a range of visual works. Students explore storytelling and genre and incorporate these theories in the production of a visual project. 


For their final 'illustrations', the students package up a design concept and deliver a set of Illustration outcomes that visually communicate their brief, intended message, client and target audience. This could come in the form of an illustrated poster, infographic, storybook narrative, character development, surface design, editorial image etc.—as long as it is appropriate to their existing brief and design concept. 


Sài Gòn Wander là trò chơi tương tác lấy cảm hứng từ Kiến trúc hiện đại ở Việt Nam, cụ thể là Sài Gòn, hướng tới du khách trong độ tuổi 25-40. Trò chơi dạy người chơi cách xây dựng những ngôi nhà theo phong cách hiện đại bằng cách mở rộng bản đồ và thu thập vật liệu xây dựng. Người chơi trả tiền mua nguyên liệu và nhận thẻ Quyền sở hữu với thông tin chi tiết về từng tòa nhà. Mỗi công trình được ấn định một điểm dựa trên độ phức tạp, quy mô và số lượng vật liệu. Trò chơi cung cấp thông tin ngắn gọn về kiến trúc Hiện đại ở Sài Gòn thông qua lối chơi hấp dẫn và các yếu tố thẩm mỹ lấy cảm hứng từ Sài Gòn. Người chơi được mô phỏng như những du khách thu nhỏ, khám phá những góc mới và phục hồi những công trình kiến trúc hiện đại của Sài Gòn.


Quá Trình Làm Dự Án

Từ Trò chơi và Phim đến Thời trang và Bao bì. Rất nhiều ngành công nghiệp quy mô lớn ngày nay sử dụng các kỹ năng của các họa sĩ minh họa tài năng. Bộ môn Minh họa bắt đầu bằng cách thử nghiệm nhiều kỹ năng và kỹ thuật sản xuất mà các nghệ sĩ sử dụng để phát triển nhiều loại tác phẩm trực quan. Sinh viên khám phá cách kể chuyện và thể loại và kết hợp những lý thuyết này trong quá trình sản xuất một dự án trực quan.


Đối với 'hình minh họa' thành phẩm của mình, các sinh viên tổng hợp ý tưởng thiết kế và đưa ra một tập hợp các kết quả Minh họa để truyền đạt thông điệp ngắn gọn, dự định, khách hàng và đối tượng mục tiêu của họ một cách trực quan. Điều này có thể ở dạng áp phích minh họa, đồ họa thông tin, câu chuyện kể, phát triển nhân vật, thiết kế bề mặt, hình ảnh biên tập, v.v.—miễn là nó phù hợp với khái niệm thiết kế và tóm tắt hiện có của họ.


Read More

By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Discipline Project - Graphics
By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Discipline Project - Graphics
By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Management and Collaborative Studio
By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Management and Collaborative Studio
Show More
Share by: