Wet Market - Spatial Zine

Student Name/ Tên Sinh Viên

Lê Kiến Quốc


The Spatial Zinebook is a 3D model book that aims to promote Vietnamese traditional markets to young people aged 18-22. The book aims to encourage young people to use and buy goods from these markets, which have historically held cultural significance for Vietnamese people. The book is organized into sections representing different market items, such as dry goods, meat, fish, fruits, and vegetables. It also includes a packing box and a card with project information. The book aims to present fresh ideas and perspectives on traditional markets and their use, as without their support, the market may disappear.


Working Process

Gaming and Film to Fashion and Packaging. So many large-scale industries today utilise the skills of talented illustrators. The Illustration stream starts by experimenting with the range of production skills and techniques artists use to develop a range of visual works. Students explore storytelling and genre and incorporate these theories in the production of a visual project. 


For their final 'illustrations', the students package up a design concept and deliver a set of Illustration outcomes that visually communicate their brief, intended message, client and target audience. This could come in the form of an illustrated poster, infographic, storybook narrative, character development, surface design, editorial image etc.—as long as it is appropriate to their existing brief and design concept. 


The Spatial Zinebook là cuốn sách mô hình 3D nhằm quảng bá chợ truyền thống Việt Nam đến giới trẻ từ 18-22 tuổi. Cuốn sách nhằm mục đích khuyến khích giới trẻ sử dụng và mua hàng hóa từ những khu chợ này, nơi có ý nghĩa văn hóa lịch sử đối với người Việt Nam. Cuốn sách được tổ chức thành các phần đại diện cho các mặt hàng khác nhau trên thị trường, chẳng hạn như hàng khô, thịt, cá, trái cây và rau quả. Nó cũng bao gồm một hộp đóng gói và một thẻ có thông tin dự án. Cuốn sách nhằm mục đích trình bày những ý tưởng và quan điểm mới về thị trường truyền thống và cách sử dụng chúng, vì nếu không có sự hỗ trợ của chúng, thị trường có thể biến mất.


Quá Trình Làm Dự Án

Từ Trò chơi và Phim đến Thời trang và Bao bì. Rất nhiều ngành công nghiệp quy mô lớn ngày nay sử dụng các kỹ năng của các họa sĩ minh họa tài năng. Bộ môn Minh họa bắt đầu bằng cách thử nghiệm nhiều kỹ năng và kỹ thuật sản xuất mà các nghệ sĩ sử dụng để phát triển nhiều loại tác phẩm trực quan. Sinh viên khám phá cách kể chuyện và thể loại và kết hợp những lý thuyết này trong quá trình sản xuất một dự án trực quan.


Đối với 'hình minh họa' thành phẩm của mình, các sinh viên tổng hợp ý tưởng thiết kế và đưa ra một tập hợp các kết quả Minh họa để truyền đạt thông điệp ngắn gọn, dự định, khách hàng và đối tượng mục tiêu của họ một cách trực quan. Điều này có thể ở dạng áp phích minh họa, đồ họa thông tin, câu chuyện kể, phát triển nhân vật, thiết kế bề mặt, hình ảnh biên tập, v.v.—miễn là nó phù hợp với khái niệm thiết kế và tóm tắt hiện có của họ.


Read More

By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Discipline Project - Graphics
By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Discipline Project - Graphics
By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Management and Collaborative Studio
By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Management and Collaborative Studio
Show More
Share by: