Come Into Art

Student Name/ Tên Sinh Viên

Gyeongah Lee


The 'COME INTO ART' project is for a person who wants to enjoy visual sight. Using the AR headset and one handle, you can experience AR and feel closer to the art at the museum. The project challenge is how to improve and visually attract the art museum when people visit and how to enhance the lack of information about the art museum. I visited the Ho Chi Minh Museum of Art to present problems and solutions and interviewed people to gather experience. There are three functions. Firstly, the Guide tour is where a 3D model comes out and explains the artwork. Second, 'Closer to ART' is that the artwork changes to 3D-like AR artwork. The final one is the Game. People walk around and collect the puzzle. The AR Headset interfaces were made with Figma and AR artworks were made with Meta Spark Studio. 


Working Process

Experiential (immersive) Design:

1. Create an idea concept for an 'immersive' event, installation or experience based on the fundamentals of experiential design.


Prototyping & Testing:

2. Create and test low to mid-fidelity prototypes for the project deliverables, using the pre-production plan from Assignment 3 of Theory as a guideline.


This assignment will emphasize the practice of rapidly exploring the design space through ideations, iterations, wireframes, storyboards, prototypes. These must be supported through user research, testing and strong design rationale based on the student's pre-production plan developed in Assignment 3 of Theory.


High Fidelity Prototype - Test & Refine:

3. Create a high fidelity prototype and working model outcome to the design challenge, based on students' rapid prototype production and user testing from Assignment 2 of the interactive Project.


This will require a continuation of user research and testing, as students work through the final development stages of the interaction design process to deliver their intended concept.


Dự án 'HÃY ĐẾN VỚI NGHỆ THUẬT' dành cho những người muốn thưởng thức hình ảnh trực quan. Sử dụng tai nghe AR và một tay cầm, bạn có thể trải nghiệm AR và cảm thấy gần gũi hơn với nghệ thuật tại bảo tàng. Thách thức của dự án là làm thế nào để cải thiện và thu hút thị giác của bảo tàng nghệ thuật khi mọi người ghé thăm và làm thế nào để cải thiện tình trạng thiếu thông tin về bảo tàng nghệ thuật. Tôi đã đến thăm Bảo tàng Nghệ thuật Hồ Chí Minh để trình bày các vấn đề và giải pháp cũng như phỏng vấn mọi người để thu thập thông tin. Có ba chức năng. Đầu tiên, Hướng dẫn tham quan là một mô hình 3D xuất hiện và giải thích về tác phẩm nghệ thuật. Thứ hai, 'Gần hơn với NGHỆ THUẬT' là tác phẩm nghệ thuật chuyển thành tác phẩm nghệ thuật 3D giống như AR. Cái cuối cùng là Trò chơi. Mọi người đi xung quanh và thu thập câu đố. Giao diện Tai nghe AR được tạo bằng Figma và các tác phẩm nghệ thuật AR được tạo bằng Meta Spark Studio.


Quá Trình Làm Dự Án

Thiết kế trải nghiệm (nhập vai):

1. Tạo một khái niệm ý tưởng cho một sự kiện, cài đặt hoặc trải nghiệm 'nhập vai' dựa trên các nguyên tắc cơ bản của thiết kế trải nghiệm.


Tạo mẫu & Thử nghiệm:

2. Tạo và kiểm tra các phiên bản mẫu thiết kế có độ chính xác từ thấp đến trung bình cho các sản phẩm dự án, ứng dụng kế hoạch tiền sản xuất từ bài tập số 3 of Theory làm kim chỉ nam.


Bài tập này sẽ nhấn mạnh việc thực hành quá trình khám phá nhanh chóng không gian thiết kế qua các ý tưởng, sự lặp lại, khung xương (wireframe), bảng phân cảnh, các phiên bản thử nghiệm. Chúng được hỗ trợ thông qua nghiên cứu người dùng, thử nghiệm và cơ sở thiết kế chặt chẽ có kế hoạch trước khi sản xuất của sinh viên đã được phát triển trong Bài tập số 3 của môn Theory.


3. Bản mẫu thiết kế cao cấp - Kiểm tra và tinh chỉnh:

Tạo ra một bản mẫu thiết kế cao cấp và kết quả mô hình làm việc cho đề tài thiết kế, dựa trên quá trình sản xuất bản thử nghiệm nhanh của sinh viên và thử nghiệm người dùng từ bài tập số 2 của Dự án tương tác.


Điều này đòi hỏi việc tiếp tục nghiên cứu người dùng và thử nghiệm khi sinh viên làm việc trong các giai đoạn phát triển cuối cùng của quá trình thiết kế tương tác truyền tải ý tưởng dự định của họ.


Add your custom HTML here

Read More

By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Discipline Project - Graphics
By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Discipline Project - Graphics
By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Management and Collaborative Studio
By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Management and Collaborative Studio
Show More
Share by: