Mother's Diary

Student Name/ Tên Sinh Viên

Phạm Tiến Đạt


The spatial design project depicts the complex stages of emotions that mothers go through during pregnancy. Through this exhibition, Vita34 intends to reach out to new Vietnamese parents who may not have received much attention before to emphasize that the struggles of motherhood are understood and respected, which reminds people that becoming a mother is never easy. The entire experience is divided into four stages: Vague Happiness, Preparation and Excitement, Anxiety, and Joy and Relief. Each stage has its own interactions and concepts, yet connected with a side theme of the heartbeat.


Design Discipline Project - UX Design

In this course, students will apply the knowledge gained from previous courses to develop a concept for an immersive or experiential installation or experience. The concept must be based on the principles of user experience (UX) design, and the project will be undertaken in this course. The goal is to create an experience using a range of options such as: packaging design, augmented reality, an academy microsite, an educational game, a digital platform, a pop-up store, a spatial experience, or a massage product. The hypothesis and solution must focus on one of the aforementioned options.

Dự án thiết kế không gian tả về các giai đoạn phức tạp của cảm xúc mà người mẹ trải qua trong thời kỳ mang thai. Qua cuộc triển lãm này, Vita34 có ý định tiếp cận với những người Việt sắp trở thành cha mẹ có thể chưa được chú ý đến để nhấn mạnh rằng khó khăn của người mẹ là điều dễ hiểu, và điều này nhắc nhở rằng trở thành một người mẹ không phải là việc dễ. Toàn bộ trải nghiệm được chia thành bốn giai đoạn: Hạnh phúc Mơ hồ, Chuẩn bị và Háo hức, Lo âu, và Vui mừng và Nhẹ nhõm. Mỗi giai đoạn có các tương tác và khái niệm riêng, nhưng được liên tưởng với chủ đề phụ là nhịp tim.


Chuyên ngành thiết kế: Thiết kế trải nghiệm người dùng

Trong khóa học này, sinh viên sẽ áp dụng kiến thức từ các môn đã học để hình thành một khái niệm cho trang thiết bị hoặc sự trải nghiệm mô phỏng 3D/mang tính trải nghiệm. Khái niệm phải dựa vào các nguyên lý thiết kế trải nghiệm người dùng (UX), và dự án sẽ được thực hiện trong khóa này. Mục đích là để tạo trải nghiệm bao gồm nhiều lựa chọn như: gói sản phẩm thiết kế, thực tế tăng cường, trang web vĩ mô học tập, trò chơi mang tính giáo dục, nền tảng số, cửa hàng tự động xuất hiện, trải nghiệm không gian, hoặc sản phẩm mát xa. Giả thuyết và giải pháp phải tập trung vào một trong những phương án được đề cập như trên.

Read More

By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Discipline Project - Graphics
By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Discipline Project - Graphics
By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Management and Collaborative Studio
By RMIT Vietnam 12 May, 2024
Design Studies | Design Management and Collaborative Studio
Show More
Share by: