Appol’s Playground

Student Name/ Tên Sinh Viên

Nguyễn Nhật Minh


Appol’s Playground is a puzzle game centring the cartoonish apple – Crapple. In this game, your main companion will be a box. This box can be pushed, picked up, thrown and some other cool stuff.

The core mechanic of the game revolves around the box. You can freeze the box mid-air anytime and it will keep its momentum when you unfreeze it, allowing many creative puzzle levels. The game has 4 levels, each filled with recognizable puzzle elements such as moving platforms, doors, and lasers.

The video below showcases the first 2 levels of the game. Appol’s Playground later becomes Project Crapple using this game’s core mechanic as a foundation.


Working Process

1. Game mechanics development

The first step to creating the game was to come up with the mechanic and program it in a way that said mechanics can be played smoothly.

2. Level design

After settling on the mechanic, I coded 4 levels, each with different ways players can play with the mechanics.

3. Aesthetic

As a final step, I portray Crapple as a cartoonish character with carefree movement and a blank expression. Other assets are created to match the setting of a laboratory (Project Crapple). As for the box, I just felt lazy.


Appol's Playground là một trò chơi giải đố lấy quả táo hoạt hình làm trung tâm - Crapple. Trong trò chơi này, người bạn đồng hành chính của người chơi sẽ là một chiếc hộp. Hộp này có thể được đẩy, nhặt, ném và một số hành động thú vị khác.

Cơ chế cốt lõi của trò chơi xoay quanh chiếc hộp. Bạn có thể đóng băng hộp giữa không trung bất cứ lúc nào và nó sẽ giữ nguyên trạng thái cho đến khi bạn mở hộp ra, cho phép nhiều cấp độ câu đố sáng tạo. Trò chơi có 4 cấp độ, mỗi cấp độ chứa đầy các yếu tố giải đố dễ nhận biết như bệ di chuyển, cửa và tia laser.

Video dưới đây giới thiệu 2 cấp độ đầu tiên của trò chơi. Appol's Playground sau này trở thành Project Crapple sử dụng cơ chế cốt lõi của trò chơi này làm nền tảng.


Quá trình làm việc

1. Phát triển cơ chế trò chơi

Bước đầu tiên để tạo trò chơi là tìm ra cơ chế và lập trình nó theo cách có thể chơi mượt mà.

2. Thiết kế cấp độ

Sau khi thiết lập cơ chế, tôi đã mã hóa 4 cấp độ, mỗi cấp độ có những cách khác nhau mà người chơi có thể chơi.

3. Thẩm mỹ

Bước cuối cùng, tôi vẽ chân dung Crapple như một nhân vật hoạt hình với chuyển động tự do và không cảm xúc. Các thiết kế khác được tạo phù hợp với bối cảnh của phòng thí nghiệm (Project Crapple). Đối với hộp, tôi chỉ cảm thấy lười biếng.


Read More

By RMIT Vietnam 10 May, 2024
Games | Shipaholic
By RMIT Vietnam 08 May, 2024
Games | Obscured Lineage: Interactive Storytelling
By RMIT Vietnam 08 May, 2024
Games: Soul: The Journey of Emotions
By RMIT Vietnam 08 May, 2024
Games | Oasis
Show More
Share by: